Niektórzy spotkali się zapewne z określeniem „kod EAN„. To informacja potrzebna zwłaszcza osobom działającym w biznesie, handlu – przede wszystkim w sprzedaży, ale także i tym, którzy zajmują się na przykład badaniem rynku, tworzą bazy danych czy aplikacje mobilne lub internetowe. Jak działa wyszukiwarka kodów i do czego dokładnie służą kody EAN?
Kody EAN – czym są?
Każdy wie dobrze czym jest kod kreskowy, który znajduje się na wszystkich produktach. Widujemy je często na opakowaniach i są skanowane w sklepach kiedy kupujemy towary. Nie wszyscy jednak wiedzą, że kody te są unikalne. EAN to Europejski Kod Towarowy – kod ciągły, numeryczny, modularny, który najczęściej spotyka się w wersji 13 cyfr.
Budowa każdego kodu jest dość skomplikowana – warto zatem wiedzieć po prostu, że każdy produkt powinien mieć przypisany do siebie kod i że na wielu platformach są one wymagane by w ogóle mogło dojść do sprzedaży.
Bazy danych – pobieranie i weryfikacja
Kody EAN są unikalne i choć można wystąpić o przypisane kodu do nowego produktu, nie można posługiwać się kodami niesprawdzonymi, bo mogą się okazać błędne. Kto chce mieć pewność, że jego baza danych jest prawdziwa i zawiera rzetelne informacje, może oddać ją do weryfikacji – zajmą się tym specjaliści.
Baza produktowa może też zostać pobrana online – ważne by z solidnego miejsca. To oferta skierowana do firm, sklepów czy agencji badania rynku. W katalogach można też sprawdzić numer GTIN produktu. To ważne, bo kody są identyfikatorami produktów w handlu offline i online.