Bravo I Bravo II Brava Marea Marea Weekend
                            
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd świec żarowych.
Autor Wiadomość
HetmanW 
ogarniam temat

Silnik: Diesel
Pojemnosc: 1
Rocznik: 1999
Model: Bravo I
województwo: małopolskie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017 23:51   Błąd świec żarowych.

Miga kontrolka świec żarowych, na mrozie trudno pali, a przy dużych mrozach odmawia posłuszeństwa. Postanowiłem przed tą zimą zajrzeć do świec, gdyż nastawiałem się na ich wymianę i oto wynik:
1- 0,9-1 Ohm
2- 0,85 Ohm
3- 0,86 Ohm
4- 0,86 Ohm
Wychodzi na to, że wszystkie w stanie bardzo dobrym. Świece wizualnie(wkręcone) wyglądają, jakby ktoś założył je wczoraj. Postanowiłem sprawdzić, czy dochodzi napięcie. Podpiąłem komputer i wymuszałem załączenie przekaźnika świec. Wyniki:
1- 11,9V
2- 11,6v
3- 11,6V
4- 11,6V
Na moje oko również gra, a kontrolka nadal miga.
Wcześniej, gdy nie migała, nawet przy -25 palił, a dziś -10 potrafi go położyć tak, że bez porządnych kabli i prądu od dawcy nie ruszy(po dłuższym kręceniu załapie, ale to przy -10).
Macie pomysł co to może być i jak sprawdzić bez "użycia" mechanika? Może systemowe wymuszenie to nie jest to samo, co załączenie przez ECU?
_________________
Inteligencja to łatwość pozyskiwania wiedzy a mądrość, to odpowiednie jej użycie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Anakin 
maniak forum
Ice man


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 1600
Rocznik: 1996
Model: Brava
Imię: Marcin
województwo: podkarpackie
Pomógł: 6 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 19/25
Skąd: Tarnowska Wola
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017 12:10   

Można by sprawdzić przekaznik świec żarowych połączenia na kostkach tak po pierwsze ;) a najważniejsze to wykręć te świece i zobacz jak grzeją sposobem "na krótko" po podpięciu pod aku to że zmierzyłeś je nie oznacza że będą działać poprawnie.
_________________
BRAVA by Anakin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HetmanW 
ogarniam temat

Silnik: Diesel
Pojemnosc: 1
Rocznik: 1999
Model: Bravo I
województwo: małopolskie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017 12:54   

Anakin napisał/a:
Można by sprawdzić przekaznik świec żarowych połączenia na kostkach tak po pierwsze ;)

No ale właśnie przekaźnik teoretycznie działa. Jak pisałem wcześniej- po wymuszeniu programu grzania świec spod Multi Ecu Scan podaje napięcie. Właśnie dla tego pytam jak to można jeszcze sprawdzić bez głębszego grzebania. Przy następnej okazji faktycznie sprawdzę kostki, ale skoro ecuscan uruchamiał przekaźnik, a ecuscan łączy się z komputerem silnika, to raczej połączenie ecu- przekaźnik również jest OK. Żeby wyciągnąć wszystkie świece to jest pół dnia roboty o ile wszystkie gładko pójdą. Ja tyle niestety nie mam i dla tego szukam możliwego sposobu sprawdzenia bez ingerencji typowo mechanicznej. Wszędzie piszą, że podstawowym parametrem jest rezystancja świecy, jeśli jest ok. 1 Ohm, to świeca działa. U mnie ten warunek jest spełniony. Przekaźnik teoretycznie spod EcuScan działa, przewody od przekaźnika do świec całe. Niestety diagnoza jest trudniejsza.
A nie wiesz przypadkiem, czy przekaźnik nie ma wbudowanego, albo nie korzysta z jakiegoś czujnika temperatury? Może wymuszenie działa, ale automatyka załączania poniżej pewnej temperatury zawodzi?
_________________
Inteligencja to łatwość pozyskiwania wiedzy a mądrość, to odpowiednie jej użycie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Anakin 
maniak forum
Ice man


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 1600
Rocznik: 1996
Model: Brava
Imię: Marcin
województwo: podkarpackie
Pomógł: 6 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 19/25
Skąd: Tarnowska Wola
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017 13:04   

Możesz spróbowac odłączyć czujnik temperatury, powtórzę jeszcze raz ;) ja wiem że twoje pomiary wyszły prawidłowo ale 100% pewność jak te świece działają da ci ich wykręcenie i sprawdzenie jak grzeją :)
u mnie też było spoko dopóki ich nie wyjąłem na dodatek zamontowane były jakieś gnioty z firmy maxgear :roll:
u ciebie jest kiepski dostęp ale kilka przedłużek i jedna łamana i każdą świecę odkręcisz.

https://www.youtube.com/watch?v=JQfktptZ2Tk
https://www.youtube.com/w...1bG58wpU&t=184s może cie zachęci :)
_________________
BRAVA by Anakin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HetmanW 
ogarniam temat

Silnik: Diesel
Pojemnosc: 1
Rocznik: 1999
Model: Bravo I
województwo: małopolskie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017 21:48   

Anakin napisał/a:
może cie zachęci :)
U mnie niestety jest duuużo gorsze dojście. Zamiast EGR mam zbiornik, ile dobrze zidentyfikowałem- na opary oleju. Da się go łatwo zdemontować, gorzej z zamontowaniem. Z drugiej niestety pompa paliwa przeszkadza.

Poniżej zrzut z błędem. Może ktoś coś zasugeruje, może ktoś już to przerabiał. Ten błąd wystąpił rok temu. Obecnie jak widać nie występuje, ale kontrolka cały czas miga.

Edit:
Po rozpięciu przewodu od przekaźnika do świec i pomierzeniu okazało się, że pierwsza świeca padła- ok. 500kOhm. W bład wprowadza połączenie na przekaźniku świec parami 1-2 i 3-4. MIerząc pierwszą świecę mierzyłem również drugą- stąd błędne wyniki. Dla pewności zmierzyłem kilka razy- padnięta pierwsza, reszta jak nówki. Auto dostało już wyrok, ale do chwili zakupu następnego musi jeździć, więc kupiłem tylko 1 świecę. Po co wymieniać dobre... Wymiana strasznie upierdliwa, zwłaszcza, ze włoscy konstruktorzy postarali się by ją utrudnić. Po pewnym czasie zadowolony z wymienionej skutecznie świecy przekręcam kluczyk- BŁĄD ŚWIEC ŻAROWYCH. Dobrze, że nikt mnie nie słyszał, dawno tyle nie kląłem. Odkręciłem elektrozawór EGR, wyjąłem przekaźnik, mierzę- świeca sprawna. Mierzę dalej- druga 115 Ohm. Tu znowu padło pasmo niecenzuralne na jednym wdechu. Tydzień temu miała poniżej 1 Ohma. Poskręcałem dziada i miałem nadzieję na -10 w nocy, żeby sprawdzić jak będzie odpalał, a tu jak na złość ciepło...

RADA- przy wymianie świec żarowych pamiętajcie, że będzie Wam potrzebny kompresor, najlepiej z pistoletem do odmuchiwania z rurką.. ZAnim odkręcicie całkiem świece trzeba wydmuchać syf z jej okolicy, który w przeciwnym razie wpadnie do komory silnika. Ja tam znalazłem... NAKRĘTKĘ. Widocznie przy poprzedniej wymianie komuś wpadła- malutka, od mocowania kabla. No i przy dmuchaniu- uwaga na oczy.

świece.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 55,56 KB

_________________
Inteligencja to łatwość pozyskiwania wiedzy a mądrość, to odpowiednie jej użycie...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Przeskocz do:  
Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
bbtp © 2010 Wszelkie prawa zastrzeżone