Bravo I Bravo II Brava Marea Marea Weekend
                            
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Nauka wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy - 1.2 16V
Autor Wiadomość
walx-70 
żółtodziób


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 1242
Rocznik: 2000
Model: Brava
Imię: Waldek
województwo: wielkopolskie
Wiek: 30
Dołączył: 10 Wrz 2016
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017 19:33   Nauka wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy - 1.2 16V

Witam,

w tym temacie chciałbym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami w walce z przyswojeniem sobie przez mój samochód wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy i wykręceniu z niej silniczka krokowego. Silnik nie odpinałem z wtyczki.

Postępowałem wg tutorialu zamieszczonego w dziale Download.

Mam nadzieję, że tym wpisem komuś kiedyś pomogę, bo na naszym zacnym forum znalazłem wiele informacji, nieraz sprzecznych, jak poradzić sobie z w/w opisanym problemem. W moim przypadku sugestie koleżanek i kolegów z forum się nie sprawdziły. A były to:

- po skręceniu wszystkiego "do kupy" przekręcić zapłon (bez odpalania silnika) na ok. 2-3 minuty, wyłączyć zapłon, następnie odpalić auto, poczekać aż się zagrzeje i zgasić. Powtórzyć odpalenie ze dwa razy i obroty powinny spaść do 800,
- przekręcić zapłon (bez odpalania silnika) na ok. jedną minutę, wyłączyć zapłon, następnie odpalić auto (bez dodawania gazu), poczekać aż do załączenia się wentylatora (nawet do drugiego razu) i zgasić. Odpalić jeszcze raz i powinno być ok.
- jeszcze inne wariacje dwóch wyżej opisanych sposobów (robiło się i kombinowało wiele, by obroty nie kręciły się ok. 2000 obr./min. :razz: )

Kiedy polski Internet powiedział mi, że jedyną szansą może być zresetowanie ustawień adaptacyjnych na kompie zacząłem kombinować, kto może mi zrobić taką diagnostykę. Nie poddawając się w poszukiwaniach jeszcze innego sposobu - szukałem odpowiedzi na anglojęzycznych stronach - i tam trafiłem na ciekawy poradnik, gdzie opisano procedurę nauki w silniku 1.2 16V (wersja pod OBD) - mój jest jeszcze na wyjście 3-pinowe.

Wg wskazówek postąpiłem jak niżej:
- odpiąłem klemę "-" z aku,
- rozłączyłem wtyczkę od silniczka krokowego,
- wyjąłem silniczek z korpusu przepustnicy,
- etap dalszego odkręcania przepustnicy lub jej czyszczenia bez tego odkręcania (miałem to już za sobą)
- złożenie i podłączenie wszystkiego w odwrotnej kolejności,
- i teraz ważne - przekręciłem zapłon na pozycję ON na ok. 45 sek. (bez odpalania silnika) - etap nauki
- po tym czasie przekręciłem kluczyk na pozycję OFF,
- odpaliłem auto.

Ku mojemu zdziwieniu obroty nie wskoczyły już tak wysoko jak za poprzednimi próbami - zamiast 3000 obr. miałem coś ok. 2000 i były bardziej stabilne. Zgasiłem auto z może jeden czy dwa razy (bez rozgrzewania silnika), a następnie się nim przejechałem ponad 10 km poza miastem.

Jak zauważyłem, na benzynie silnik lepiej sobie radził z obrotami niż na gazie.Kiedy na benzynie już się ustabilizowały na poziome 800 obr. to po przełączeniu na LPG podbijał mi je na ok. 1500.

Auto potrzebowało kilku dni (przejechanych ok. 80 km), aby zarówno na benzynie, jak i na gazie obroty silnika na biegu jałowym spadały do 800. Było widać, że sterownik silnika uczy się nowych nastaw. Sterownik LPG - jeśli dobrze myślę - zmapował je ze sterownika Pb - stąd ta różnica w obrotach.

Jeżdżę już tak prawie tydzień i na razie wszystko w porządku :grin:

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Przeskocz do:  
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
bbtp © 2010 Wszelkie prawa zastrzeżone