Bravo I Bravo II Brava Marea Marea Weekend
                            
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie po dotknięciu ECU do masy
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017 19:50   Gaśnie po dotknięciu ECU do masy

Ave, mam dla Was zagadkę:

W sumie przypadkiem odkryłem, że, gdy ECU mojego Bravo dotknie do masy auta, to nagle przestaje odpalać!! WTF??

Od początku. Jak kupiłem auto, ECU było w jakimś takim dziwnym pokrowcu, made by heniek ze stodoły. Dzisiaj postanowiłem to wywalić zostawiając takie coś, złapane trytką do blachy przy aku:


Efektem tego zabiegu było, że auto próbuje odpalić, ale jakby tylko na dwa gary. Zero błędów na kompie. Podczas kręcenia rozrusznikiem widać że czasy ładowania cewek czasami wynoszą 0 ms, innym razem po 4 ms. Jak łapie 4ms to słychać że próbuje odpalic, ale zaraz znowu lecą zera i kręci tylko rozrusznik.

Any idea??
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krawiec 
rajdowiec


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 2446
Rocznik: 1996
Model: Bravo I
województwo: podkarpackie
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Piwa: 97/38
Skąd: RJS/WGR
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017 20:27   

przebicie na obudowie centralki
_________________
po przeczytaniu mojego posta....
zapoznaj się z:
punkt 1
punkt 2
punkt 3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017 20:43   

Krawiec napisał/a:
przebicie na obudowie centralki

W sensie na samym ecu?

Czy w miejsce mojego ECU od bravo, mogę kupić identyczny ale z multipli lub marea?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 10 Maj, 2017 17:47   

Jak wygląda kwestia zmiany ECU w BBM? potrzebuję nowy sterownik i pastylkę immo która jest w nim zakodowana, czy coś jeszcze muszę mieć?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zono 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1998
Rocznik: 1998
Model: Brava
Imię: Adam
województwo: łódzkie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2009
Piwa: 2/2
Skąd: Pabianice
Wysłany: Sro 10 Maj, 2017 22:12   

Potrzebujesz ECU+centralkę immo+nowy klucz(ewentualnie transponder z niego)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 10 Maj, 2017 22:27   

Zono, no to już trochę słabo, bo w normalnych pieniądzach nikt takiego zestawu nie sprzedaje :/

1. Ponawiam pytanie czy od multipli lub marei podejdzie?? różnią się tylko cyfrą na końcu, B1 to bravo, B4 multipla i B3 marea

2. Widział ktoś kiedyś żeby w 1.6 16V padł komputer na tyle, że samochód jeździ normalnie, tylko chodzi nie do końca równo, itp.?

3. wystarczy że kupię samą centralkę immo? antenę mogę sobie przepiąć do tej nowej tak?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maniek75 
rajdowiec
gnoi na zimnym


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 1998
Rocznik: 1997
Model: Bravo I
Imię: Mariusz
województwo: śląskie
Pomógł: 47 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 83/104
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017 00:21   

1. nie wiem
2.tak.
3.komp , kostka immo i stacyjka - ostatnio do 1.8 płaciłem 150zł ...
_________________
1.8 odsłużyło swoje
2.0 czarna nie jedzie.pl
2.0 bordowa - odeszła do krainy gumowych barier
2.0 majtek - dobrze gniecie
AR 156 - 2.4 10v - 150 . przyzwoita maszina
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017 11:04   

maniek75, dzięki :) kompa znalazłem za 49 zł + wysyłka, przekodowanie immo na mój kluczyk po znajomości 50 zł.

Zaprezentowany objaw, ewidentnie wskazuje na uszkodzenie sterownika komputera?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maniek75 
rajdowiec
gnoi na zimnym


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 1998
Rocznik: 1997
Model: Bravo I
Imię: Mariusz
województwo: śląskie
Pomógł: 47 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 83/104
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017 11:44   

Cytat:
Zaprezentowany objaw, ewidentnie wskazuje na uszkodzenie sterownika komputera?
miałem przypadek w sc 900 że normalnie podpinałem sterownik , nie pokazywał błedów itp. a po przekreceniu stacyjni na zapłon wtryskiwacz cały czas łał paliwo w zespół wtrysku . generalnie auto nie odpalało . po wymianie ecu wszystko było ok
_________________
1.8 odsłużyło swoje
2.0 czarna nie jedzie.pl
2.0 bordowa - odeszła do krainy gumowych barier
2.0 majtek - dobrze gniecie
AR 156 - 2.4 10v - 150 . przyzwoita maszina
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017 12:39   

maniek75, w stillonach to już w ogóle cuda się dzieją przez zimne luty w sterownikach.

Szkoda tylko że nie mamy info czy można zastosować np. sterownik z multipli lub marea
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maniek75 
rajdowiec
gnoi na zimnym


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 1998
Rocznik: 1997
Model: Bravo I
Imię: Mariusz
województwo: śląskie
Pomógł: 47 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 83/104
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017 23:06   

Mad_Maxs napisał/a:
sterownik z multipli lub marea
szczerze ? to porównaj numery na ecu i wszystko ...
_________________
1.8 odsłużyło swoje
2.0 czarna nie jedzie.pl
2.0 bordowa - odeszła do krainy gumowych barier
2.0 majtek - dobrze gniecie
AR 156 - 2.4 10v - 150 . przyzwoita maszina
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017 07:57   

maniek75, numery na ECU? masz na myśli na samym procesorze w środku sterownika?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Iksu 
stary wyjadacz
Forester


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1242
Rocznik: 1999
Model: Brava
Imię: Gerard
województwo: lubuskie
Pomógł: 14 razy
Wiek: 23
Dołączył: 29 Kwi 2013
Piwa: 16/38
Skąd: FSL / PO
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017 10:30   

Mad_Maxs, 1. Nie wiem jak w 1.6, ale u kumpla była podmiana kompa w jtd z Multipli do Bravo, i też różniło się paroma ostatnimi symbolami, ale jeździ do dziś bez problemu :P Ale pewności czy i tu się to sprawdzi, nie daję.
2. To jest CF3 jak się nie mylę :D ? Poszukałbym czy nigdzie indziej w wiązce nie ma cudów wianków oraz wyższej szkoły druciarstwa ;)
3. Tak jak pisze maniek75. Pocieszę, że sam komp bez immo do 1.2 potrafi kosztować i 300, przez swapy do CC i SC :P
_________________
Było: Citroen Berlingo 2.0 HDi Chrono; Daewoo Matiz Life; Fiat Palio Weekend 1.6 16v HL; Škoda Felicia Pick 1.3LPG; VW Caravelle T4 2.4D; Volvo 850"T5".
Jest: Fiat Brava&Bravo 1.2 16v SX; Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI Active; Lada Niva 1.7LPG (S).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017 20:37   

Iksu, znalazłem na alledrogo nawet z bravo, ale gdzie nie zadzwonię to każdy mówi że pewności ze działa poprawnie nie ma, bo auto rozebrane bez dokładnego sprawdzania... ofcuz mam gwarancję rozruchowa, ale kasa wydana na immo już w plecy
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Iksu 
stary wyjadacz
Forester


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1242
Rocznik: 1999
Model: Brava
Imię: Gerard
województwo: lubuskie
Pomógł: 14 razy
Wiek: 23
Dołączył: 29 Kwi 2013
Piwa: 16/38
Skąd: FSL / PO
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017 20:55   

Mad_Maxs, Znam to :) Tak jak przez pewien czas, szukałem silnika na Polsce. W aukcji czy ogłoszeniu jak wół napisane, że można odpalić, a jak przychodzi co do czego, to tylko gwarancja rozruchowa i na miejscu jednak nie odpalisz, bo jakieś części już brakuje i się nie odpali :|
_________________
Było: Citroen Berlingo 2.0 HDi Chrono; Daewoo Matiz Life; Fiat Palio Weekend 1.6 16v HL; Škoda Felicia Pick 1.3LPG; VW Caravelle T4 2.4D; Volvo 850"T5".
Jest: Fiat Brava&Bravo 1.2 16v SX; Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI Active; Lada Niva 1.7LPG (S).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017 12:45   

No to teraz SZOK!!!! skopiowany immo, nowy sterownik w aucie... odpalił.. w sumie chodzi równo, no bo zimny, dotykam sterownikiem śrubki od mocowania, mija sekunda, auto gaśnie. Odkładam sterownik na bok, odpalam, zabieg powtarzam, wynik taki sam.

FAKT: nie gaśnie w chwili dotknięcia, tylko po około 1-1.5 sekundy. Odizolowany pokrowcem z babcinej torebki, chodzi dokładnie tak samo jak przed wymianą ECU.
Sam sterownik, też nie nosi w środku śladów jakiejkolwiek niesprawności, zalania, zimnych lutów, itp. Zostawiłem go znajomemu do "zabawy, może coś w nim odkryje.

Auto po odpaleniu chodziło sobie na wolnych obrotach do zagrzania. Dokładnie w chwili osiągnięcia temp roboczej, charakterystyka silnika zmieniła się na obniżone nieco obroty, nierówne, ociężałe wkręcanie się..

Macie jakieś pomysły podparte sensowną argumentacją?? :(
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017 10:01   

Dzisiaj rozpocząłem diagnozę. Podłączyliśmy miernik pod minus na aku i obudowę ECU, miernik na napięcie stałe. Bez zapłonu nic, po zapłonie +1.85V na obudowie ECU!! No to rozpinamy czujniki pokolei.. Napięcie znika dopiero po rozpięciu czujnika położenia wału korbowego. Zmierzyłem go miernikiem, przy temp zewnętrznej 19 stopni, silnik stygnie 2h z otwartą maską, mam 1759 ohm, gdzie tolerancja w 20 stopniach to 570-750 ohm. Imho do wymiany
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krawiec 
rajdowiec


Silnik: Benzyna+LPG
Pojemnosc: 2446
Rocznik: 1996
Model: Bravo I
województwo: podkarpackie
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Piwa: 97/38
Skąd: RJS/WGR
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017 13:34   

sprawdź który to pin, a potem miernikiem tzw 'przejście' czy przypadkiem nie ma na wiązce problemu...
_________________
po przeczytaniu mojego posta....
zapoznaj się z:
punkt 1
punkt 2
punkt 3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017 13:45   

Krawiec, sprawdziłem wiązkę od czujnika pod kątem zwarć wszelkich, ale nie ma przebić. Widocznie czujnik jest uwalony, albo co gorsza nie jest z tej parafii :) na jutro zamówiłem nowy, zobaczymy
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mad_Maxs 
ogarniam temat


Silnik: Benzyna
Pojemnosc: 1596
Rocznik: 2001
Model: Bravo I
Imię: Czarek
województwo: dolnośląskie
Dołączył: 27 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017 11:00   

Eureka !! :)

Dzisiaj dotarł zamówiony czujnik ERA (najtańszy :P 50 zł). Zamontowałem na auto, zapłon, nie ma napięcia na ECU, odpaliłem, zapalił równo, sprawdzam miernikiem i nic :)

Podsumowując: po wymianie czujnika wału korbowego, odpalił normalnie na ciepłym (wcześniej tak dziwnie zapalał jakby się pomału rozkręcał), nie trzęsie budą, mogę sobie skręcić ECU do blachy bez babcinej torebki ;)

Kilka pamiątek:
https://youtu.be/yvc8HQlTNao



Na chwilę obecną ECU jest skręcone do blachy, auto odpala, chodzi równo :) w drodze do pracy przetestuję jak jedzie i zdam relację
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Przeskocz do:  
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
bbtp © 2010 Wszelkie prawa zastrzeżone